Kdo píše?

Moje fotka
Vítejte na mém blogu, jsem Monika, máma dvou malých dětí. Po letech strávených ve světových metropolích (Londýn, NY, Praha) jsem se nedávno vrátila ke svým kořenům na malé valašské město a před sebou mám velmi akční věci - po 5 letech konec mateřské, nová pracovní role, stavba domu a jeho zařizování, děti, co mi rostou před očima. U nás se stále něco děje! Tento blog bude "ze života", sama jsem moc zvědavá co všechno se tu objeví. Baví mě kosmetika, vše kolem jídla, vše o bydlení, vše o dětech, design, foto a já nevím co ještě:)

úterý 11. února 2014

Shop ´till you drop in London

Londýn láká návštěvníky na své historické památky, to je jasné, ale kdo by odolal londýnskému nákupnímu šílenství?


Moje nakupovací mekka se jmenuje Westfield Shopping Centre, který je v západním Londýně (zastávka metra Shepherds Bush). Westfield center je po Anglii pět, přímo v Londýně jsou dva, pokud by jste to měli blíž na východě, ve Stratfordu je další, novější a ten se pyšní přídomkem "největší shopping centrum v Evropě". Ten jsem neprozkoumala, mám blíž ten menší, ale "menší" je opravdu ve velkých uvozovkách, protože je to mega kolos, který se nedá pojmout najednou. Rozhodně ne v jednom dni. Je tam VŠE. Celkem 374 obchodů od Armaniho po Zaru. (Kromě běžných značek je zde 40 top luxusních shopů jako např. Dior, LV, Chanel atd. soustředěných na jednom místě rozlehlého komplexu)  Pokud chcete ušetřit čas anebo nechcete nakupovat v dešti, chladu a jiných anglických rozmarech počasí, kterého si povětšinou užijete dostatek i tak, toto je vaše adresa. Rozhodně doporučuju si před vstupem stáhnout seznam prodejců a vybrat ty, které určitě musíte vidět, jinak hrozí, že podlehnete nákupnímu šílenství a nebude vědět kam dřív skočit. Otvírací doba je dlouhá "od deseti do deseti" a restaurace dokonce do půlnoci, takže tady hravě můžete strávit celý den.
Dobře míněná rada: Pokud to aspoň trochu jde, naplánujte svůj výlet tak, aby vám jakýkoliv shopping či návštěvy památek nevyšly na víkend, zejména sobotu. Sama jsem na toto pravidlo několikrát pozapomněla a následně dost litovala. Stejný nápad totiž dostalo cca milion dalších lidí. V neděli je zase nutné počítat s kratší otvírací dobou.

Které obchody mám nejradši já a pokaždé do nich alespoň nakouknu?


TK Maxx - pokud chcete ušetřit, máte dost času a dobrodružnou povahu. Je to trochu hrabárna, pokud jde o oblečení, prodávají se zde kousky od proslulých návrhářů, sportovní i zcela neznámé značky. Vždy se jedná o zboží z minulých kolekcí. Dají se sehnat pěkné, nadčasové kousky za dobré ceny, ale dá to fušku. Rozhodně nehledejte super kousek od Valentino či podobné luxusní značky, vše co jsem tam viděla od slavných návrhářů bylo příšerné a i se slevou příšerné drahé. Ty nejlepší kousky, které jsem tam koupila byly od neznámých značek, dále tu kupuju ponožky, pyžama a spol. Dále mají sekci potravin (většinou ignoruju), bytových doplňků (doporučuju mrknout, pokud hledáte něco pěkného do bytu) a kosmetiky. Na kosmetiku pozor, sice se tam dá najít mišmaš nejrůznějších značek, které jinde neuvidíte, většinou po jednom, dvou kusech za příznivé ceny, ale doporučuju si zboží pořádně prohlédnout, jestli ho náhodou před vámi někdo nepoužil jako tester. Opravdu, to se tam děje často, dokonce i v lepších drogérkách. Kolikrát zírám, co si lidi dovolí. Jo a pokud sháníte pěknou kosmetickou taštičku nejrůznější velikosti taky tady. 

Paperchase - úžasné papírnictví, pokud sháníte diář, obal na cokoliv, stylový bloček na ledničku pro zapisování nákupních seznamů, magnety, nejrůznější vychytávky, dárek pro kohokoliv, vše samozřejmě roztomilé, barevně sladěné od gumy, šanon až po obal na IPod. 


Accesorize - znáte i z Čech, já to mám ráda, spíš okukuju než kupuju, ale dobrý zdroj doplňků pro všechny věkové kategorie
 
Boots - pro mě nejlepší drogérka na trhu, stylem takové britské DM, ale prodávají jen kosmetiku a lékárenské zboží. V centru a nákupních centrech jsou opravdu velké pobočky a ty prodávají také kompletní sortiment parfémů a high-end kosmetiky. Poslední zprávy jsou, že začali dodávat také do ČR. Tady opět pozor na kontrolování neporušených obalů.

Marks and Spencer - konzervativní britská značka, všichni známe, já mám ráda jejich spodní prádlo (podprdy, kalhotky, pyžama, župánky a spol.), tam si vybere každý, od basic kolekce až po opravdu sexy kousky a vše v prvotřídní kvalitě. K dispozici jsou asistentky s metrem, kdyby někdo náhodou nevěděl svoji správnou velikost, skvělý food department (v ČR v nabídce jen zlomek) a jejich domácí potřeby taky nádhera.

Waitrose - pro mě nejlepší potravinářský koncern, na rozdíl od českých prodejen se nebojím kupovat ani jejich privátní produkty, vše je kvalitní, čerstvé, nabídka je zajímavá, neustále jsou vidět zaměstnanci, kmitají kolem, nevtíravě se ptají jestli něco nehledám a hlavně soustavně kontrolují čerstvost potravin, co najdou před koncem spotřeby dávají nahoru označené štítkem se slevou, ne jak v Čechách, kde tento úkol je hlavně na zákazníkovi a ještě si to musí koupit za plnou cenu, když si toho nevšimne. Těžko tam najdete prošlý produkt, což u nás je úplně běžné. Kdy toto bude u nás, fakt nevím, jestli vůbec někdy. U nás jsme prostě málo nároční.

Whole Foods - představte si 3 patrový mega obchoďák našlapaný prvotřídními potravinami v té nejlepší možné kvalitě, nejlépe bio. Je zde kompletní sortiment všeho k jídlu a všeho kolem jídla a v přízemí bio-kosmetický ráj. Pro mě nejnovější objev poslední návštěvy, rozepíšu se v samostatném postu, něco jsem nafotila, proběhla jsem to celkem v rychlosti, ale byla jsem naprosto omráčená, je to opravdu zážitek, člověk spadne do úplně jiného světa, lepšího, barevnějšího. Tam se určitě vrátím pro podrobnější průzkum.

HM Home - můj oblíbený obchod pro nákupy oblečení pro děti. Tentokrát jsem navštívila hlavně jejich domácí potřeby, které jsem dosud znala hlavně z e-shopu. Jejich styl se mi moc líbí a protože v dohledné době mě čeká zařizování domu, o bydlení a vše kolem se velmi zajímám, dokonce víc než o celou kosmetiku, o které jsem tu zatím psala. Byla jsem moc zvědavá, jak vypadají věci v reálu, protože nafocené to kolikrát vypadá jinak. Do Čech nedávno HM Home také dorazilo, osobně jsem zatím neviděla, ale pokud je to stejně jako oblečení dražší než v UK a nabídka osekaná, tak pro mě body moc nesbírá. Ale ani v Anglii těchto oddělení zatím moc není, kvůli tomu jsem si udělala samostatný výlet do centra. Kdo by chtěl využít mé tipy, tak HM Home a Whole Foods jsou kousek od sebe v Kensington High Street, obojí za to stojí. O bydlení a zařizování v UK plánuju také samostatný post. 

Budu ráda, když mi napíšete co vy a nakupování v Londýně? Znáte tyto obchody a kteří jsou vaši oblíbenci?










4 komentáře:

  1. Londýn jsem si zamilovala na první pohled, ale bohužel, když jsem tam byla tak jsem nestihla moc nákupy, ale ráda bych se tam podívala v létě a jestliže to vyjde, v což doufám, mám v plánu navštívit některé obchůdky. Především pak ty kosmetické, protože všechny britské značky, které jsem zatím vyzkoušela mi neskutečně sedly. V mém seznamu je rozhodně Whole foods, takže se moc těším na článek!

    OdpovědětVymazat
  2. skvělý článek! já si vůbec nedovedu představit, jak bych v takovém centru přežila. poprvé jsem měla stres i v Letňanech, tolik shopů a tak málo času! :D v Londýně mě hodně bavila Oxford Steet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oxford St. je taky dobrá, při mé poslední návštěvě jsem si ji prošla celou a právě v tu sobotu:( děs se proplétat mezi těmi davy.

      Vymazat
  3. V Londýně jsem byla zatím jednou a zase tolik jsem toho nestihla, ale dost jsem si toho nakoupila v Primarku a moc se mi líbila Asda..(? snad takhle).. sice hypermarket, ale nakoupila jsem si toho dost.. :)

    A.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Podobné články